- Dette arrangement har allerede funnet sted.
Foredrag om ørretfiske med Lars Nilssen
Gjøvik og Toten Sportsfiskeklubb har huket inn selveste Lars Nilssen til et foredrag om ørretfiske på Eina Grendehus!🎣
Lars er og har vært en av Norges største fiskeprofiler i en årrekke, og har lang erfaring med ørretfiske både inn- og utenlands. Lars Nilssen er regissøren og fotografen bak NRK-serien «På fisketur med Bård og Lars», fluefisketrilogien «Tørrfluelandet» og VGTV-serien «Lars og Lars Blogg TV». Han har også skrevet flere bøker og innlegg om fiske og forvaltning🐟🎬
Tema for kvelden:
– Hva spiser ørreten i ukene etter isgang?
– Når er det mest fart i fisken – morgen, formiddag, kveld eller natt?
– Sol, regn, tåke eller overskyet – hva betyr været?
– Hvordan se på vakene hva fisken beiter på?
– Hvilke insekter klekker i ukene fram til st Hans?
– Hva annet enn insekter spiser forsommerørreten?
«I snart 50 år har jeg brukt 90 % av forsommerfisket mitt i skogsområdene på Østlandet.
Denne kvelden forteller jeg om mine erfaringer med ørretens matjakt i skogens stille vann, og jeg skal ta for meg hvilke retter på ørretens matseddel som er tilgjengelig i ukene framover.
Taktikk og teknikk blir også en del av innholdet. Det samme blir en collage av klipp fra de Lars & Lars – episodene på VGTV jeg selv har mest sansen for»
Fjordgløtt Kafé og Landhandel har åpent med matservering frem til kl. 18, og med diverse forfriskninger, kaker og bakst ut kvelden🍕☕️
Inngang:
– Gratis for alle under 18 år
– 100kr (50kr for medlemmer av Gjøvik og Toten Sportsfiskeklubb)
Kvelden arrangeres i samarbeid med Toten Amatørfiskelag og Fjordgløtt kafé og landhandel.
Vel møtt!
